کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

جنجال فیس‌واچ/ استفاده از فناوری‌های بیومتریک و نگرانی‌های مشتریان

ارتباطات واضح در مورد استفاده از بیومتریک در محیط‌های خرده‌فروشی حداقل از منظر تجاری، حتی از مکان‌هایی مانند فرودگاه‌ها مهم‌تر است. با این حال خرده‌فروشانی که از تشخیص چهره استفاده می‌کنند و فروشندگانی که آن را عرضه می‌کنند، همچنان با فرستادن پیام‌های خود به مشتریان مشکل دارند.

بر اساس گزارش «بیگ بِرادِر واچ» استفاده «فیس‌واچ» از تشخیص چهره زنده در سیستم پیشگیری از سرقت در فروشگاه توسط دفتر کمیسر اطلاعات بریتانیا، آن‌طور نبود که این شرکت ارائه داده بود.

بیانیه‌ای در وب‌سایت فیس‌واچ و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه دفتر کمیسر اطلاعات محصولات خود را «کاملاً مطابق با قانون حفاظت از داده‌های بریتانیا» تشخیص داده، حذف شده است. علاوه بر این، گروه حمایت نامه‌ای را منتشر کرده که از طریق یک درخواست آزادی اطلاعات منتشر شده که در آن دفتر کمیسر اطلاعات هشت نقطه جداگانه از قوانین حفاظت از داده‌ها را شناسایی می‌کند که توسط سیستم بیومتریک با پیشگیری کمتر نقض شده است.

به فیس‌واچ دستور داده شد یکسری تغییرات را در روش پردازش داده‌ها در 12 نقطه که از سند حذف شده، انجام دهد. مراحل اضافی مشخص‌شده توسط دفتر کمیسر اطلاعات شامل بررسی منظم خط مشی، ارزیابی تأثیر حفاظت از داده‌ها و ارزیابی منافع قانونی است. چندین مورد از 10 مورد توصیه‌شده برای اقدامات پیش‌تر نیز ویرایش شده‌اند.

تأیید دفتر کمیسر اطلاعات اغراق‌آمیز بود و در توییت بعدی تصریح کرد که «تأیید کلی شرکت ارائه نشده است». دفتر کمیسر اطلاعات همچنین از این شرکت خواست استفاده از لوگوی خود را در موارد تبلیغاتی متوقف کند. نمایه نیویورک‌تایمز خاطرنشان می‌کند که تشخیص چهره فیس‌واچ، دارای مجوز از آمازون و ریل نتورکز، در نزدیک به 400 فروشگاه در بریتانیا مستقر شده است.

یکی از مقامات دفتر کمیسر اطلاعات به تایمز گفته که تغییرات ایجادشده توسط فیس‌واچ شامل علائم بیشتر، اطلاعات به اشتراک گذاشته شده در مورد کاهش تعداد مجرمان و هشدارهای کمتر است.

در همین حال یکی از مشتریان می‌گوید که فیس‌واچ از سال 2020 تاکنون 50 هزار پوند (تقریباً 65500 دلار آمریکا) در یک اپراتور خرده‌فروشی با 23 فروشگاه صرفه‌جویی کرده است.

به گزارش سون‌نیوز، در استرالیا، خرده‌فروش «بانینگز» با تابلوهای خود جنجال‌هایی به راه انداخته و به مشتریان هشدار می‌دهد که هم از تشخیص چهره و هم تشخیص شماره پلاک می‌توانند در فروشگاه‌های خود استفاده کنند. دفتر کمیسر اطلاعات استرالیا در حال بررسی استفاده بانینگز از تشخیص چهره است و خرده‌فروش استفاده خود از این فناوری را تا پایان تحقیقات به حالت تعلیق درآورده است.

مشخص نیست که چه مدت از تشخیص خودکار پلاک توسط بانینگز استفاده شده است. این خرده‌فروش در حال حاضر استفاده از تشخیص چهره را مجدداً معرفی نکرده است.

بر اساس گزارش «سی‌تی اینسایدر»، ظاهر تابلویی هشداردهنده، مشتریان فروشگاه «شاپ‌رایت» در کنتیکت ایالات متحده باعث نگرانی ساکنان منطقه شده است. این علائم تلاشی برای برآورده کردن الزامات شفافیت قانون حفظ حریم خصوصی داده‌های کنتیکت است که از اول جولای اجرایی شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/alsd
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.