کارنگ شصت‌ونهم منتشر شد

زمان مطالعه: 4 دقیقه

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ، به شصت‌ونهمین شماره خود رسید. جدیدترین شماره کارنگ با گزارش‌ها و گفت‌وگوهای متعددی همراه است.

اتاق بازرگانی ایران با حضور نمایندگان تشکل‌های مختلف بخش خصوصی فعال در حوزه فناوری اطلاعات به بررسی خسارت‌های ناشی از محدودیت‌های اینترنت روی کسب‌وکارها پرداخت. در این نشست حاضران از بخش‌های مختلف نسبت به عادی‌سازی قطعی اینترنت ابراز نگرانی کردند. آنها اعلام کردند راه‌حل دستوری استفاده از کسب‌وکارها از پلتفرم‌های داخلی منطقی نیست. به‌علاوه در بسیاری از بخش‌ها سرویس‌های داخلی باکیفیت مشابه خارجی وجود ندارد. در مقابل این انتقادها، نمایندگان حاضر از بخش دولتی و حاکمیتی اعلام کردند باوجود همه محدودیت‌ها، کسب‌وکارها نباید دست از تلاش بردارند.

در صفحه لجستیک کارنگ گفت‌وگویی با مهناز علمایی، مدیرعامل اسپید داشتیم. به نظر می‌رسد علمایی تنها زن در حوزه لجستیک باشد که مدیریت یک شرکت بزرگ را بر عهده دارد. او می‌گوید: جای خالی ابزار هوشمند در کسب‌وکارهای لجستیکی و راهکارهای اینترنتی برای آسان رسیدن بسته‌ها به دست مشتری سبب شد در فکر نوشتن اپ برای مشتری باشیم.

در شماره شصت‌ونهم کارنگ با امیرحسین کارآگاه، مدیرعامل شتاب‌دهنده پرسیس ژن تیز به گفت‌وگو نشستیم. کارآگاه می‌گوید در اکوسیستم استارتاپی که در حوزه داروهای بیوتک و بیوتکنولوژی ایجاد شده، رشد بسیار خوبی داشته‌ایم و این اکوسیستم خروجی قابل قبولی هم داشته است. در یک بازه پنج، شش‌ساله تعداد زیادی شرکت ایجاد شده‌اند که تا پیش از این وجود نداشتند. آنها محصولاتی را تولید و بعضاً صادر می‌کنند که تا پیش از وجود آنها، صرفاً متکی به واردات بودیم. این نشان می‌دهد اگر ما جهت‌گیری درستی داشته باشیم و حمایت درستی انجام دهیم، اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

در این شماره کارنگ می‌توانید گزارش متنوعی دیگری نیز در مورد الکامپ، جانشین مدیرعامل اپل، زنان نوآور عرصه فناوری و خرده‌فروشی در استرالیا بخوانید.

همراه با شماره شصت و نهم کارنگ، ضمیمه هفتگی رایگان آن، رمزارز نیز منتشر شد.

محدودیت اینترنت، صرافی‌های رمزارز را که محل تبادل ارزهای دیجیتال هستند و شاید بسیاری از مردم بعد از ضربه از بورس به آنها توجه بیشتری نشان داده‌اند، خسارت‌های زیادی وارد کرده است. اکسیر یکی از صرافی‌های ایرانی است که بزرگ‌ترین نگرانی‌اش سرانجام اینترنت و دارایی کاربرانش است. تترلند صرافی دیگری است که 60 درصد حجم تراکنش‌هایش را در کمتر از دو هفته از دست  داده است. فینوپیا به‌عنوان شرکتی در حال توسعه، 20 روز است برای راه‌اندازی دو محصول جدیدش تلاش می‌کند، اما به دلیل محدودیت‌های اینترنت موفق نمی‌شود. اوام‌پی فینیکس پلتفرم دیگری است که در این شرایط ایران اکسس شدن را ترجیح داده، اما می‌گوید CDNهای داخلی پاسخگوی نیاز شرکت نیستند. از زمان قطعی اینترنت حجم معاملات آبان تتر 50 درصد کاهش پیدا کرده و رمزینکس که یک صرافی هفت ساله است، بر اساس تجربه این سه هفته، اینترنت ملی را ناکارآمد می‌داند. اکسبیتو هم اعلام کرده حجم تراکنش‌هایش 60 درصد کاهش داشته است.

دانلود رایگان کارنگ، رمزارز و بیمه دیجیتال

دریافت اشتراک هفته‌نامه کارنگ


فهرست مطالب


لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2rls
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.