کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدوسی‌ام منتشر شد

رسانه اقتصاد نوآوری ایران به صدوسی‌امین شماره خود رسید. در این شماره به سومین رویداد ۹ ژانویه که هفته گذشته به همت کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار برگزار شد، پرداخته‌ایم.

رویداد ۹ ژانویه با حضور دو هزار بازدیدکننده و بیش از ۱۰۰ ارائه سخنرانی، کارگاه و مصاحبه‌های تحلیلی در دو روز برگزار شد و کارنگ در شماره ۱۳۰ خود گزارشی از این برنامه‌ها را برای خوانندگان فراهم کرده است.

از سال ۱۴۰۰ که اولین رویداد ۹ ژانویه با عنوان «دورهمی کسب‌وکارهای بلاکچین و رمزارز ایران» برگزار شد تا به امروز که سومین دوره این رویداد برگزار شده، اکوسیستم دارایی دیجیتال ایران بالغ‌تر از گذشته به مسیر خود ادامه می‌دهد.

میثم سلیمانی، سردبیر هفته‌نامه کارنگ باور دارد رویدادهایی مانند ۹ ژانویه، تلاش می‌کنند مفهوم کاربردپذیری و آینده‌ای که با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنیم و اهمیت ایجاد یک اکوسیستم در این عرصه را بیش از گذشته نمایان کنند تا از روندهایی که به‌سرعت پیش می‌روند و منتظر ما نمی‌مانند عقب نمانیم.

در افتتاحیه این رویداد، رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، ایــن رویداد را فرصتی برای شبکه‌سازی دانست و رضا قربانی، بنیان‌گذار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار نیــز اظهار امیدواری کرد که برگزاری چنین رویدادی در تقویت کامیونیتی رمزارز و اکوسیستم نوآوری تأثیرگذار باشد.

در اولین پنل نخستین رویداد ۹ ژانویه هم موضوعاتی ازجمله لزوم بازطراحی تنظیم‌گری بانک مرکزی، توکنایز دارایی، پیش‌بینی‌ناپذیری خرده‌فرهنگ‌ها، فرصت‌های متقابل بازار سرمایه و بازار دارایی دیجیتال، شروط موفقیت مشــتری، اکوسیستم دارایی دیجیتال و… از سوی سخنرانان تشریح شد.

افزون بر این، کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار در حاشیه رویداد ۹ ژانویه، هفت چهره شاخص اکوسیسـتم را انتخاب و با اهدای تندیس از تلاش‌های آنها برای پیشروی اکوسیستم رمزارز ایران قدردانی کرد.

یکی دیگر از برنامه‌های سومین دوره رویداد ۹ ژانویه، برگزاری پنج کارگاه تخصصی با عنوان‌های «دیفای و فرصت‌های کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری آن»، «الزامات، محدودیت‌ها و فرصت‌های حضور در بازار بین‌الملل بلاکچین برای تیم‌های ایرانی»، «مارکت کریپتو در سال ۲۰۲۴: همه سناریوهای خوش‌بینانه و بدبینانه»، «کپی‌تریدینگ و مدیریت دارایی در فضای رمزارز» و «بررسی انتظارات و امکان‌های همکاری متقابل تریدرها و صرافی‌های داخلی» بود.

همچنین در کنار پنل‌ها و کارگاه‌هایی که در این رویداد برگزار شد، هفت شرکت کاریزما، زربان، هیتوبیت، والکس، آبان‌تتر، فرهاد اکسچنج و اکس‌اونیکس در بخش نمایشگاهی رویداد ۹ ژانویه حضور پیدا کردند و توانستند با حاضران تعامل مستقیم برقرار کنند و به معرفی بهتر کسب‌وکار خود بپردازند.

حسین رستمی، مدیر مارکتینگ آبان‌تتر در مورد بخش نمایشگاهی رویداد ۹ ژانویه و دستاوردهای آن برای این صرافی ارز دیجیتال گفت که فراهم شدن فضایی برای گفت‌وگو و شکل‌گیری همکاری‌های آتی، یکی از دستاوردهای مهم این رویداد است.

از دیگر اتفاقاتی که در رویداد ۹ ژانویه افتاد رونمایی از کتاب «استاندارد فیات» بود. انتشارات راه پرداخت کتاب «استاندارد فیات» نوشته سیف‌الدین آموس را با حمایت آبان‌تتر منتشر کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/xlli
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.