کارنگ هفتادوچهارم منتشر شد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ، به هفتادوچهارمین شماره خود رسید. این شماره کارنگ امیراحمد برکتین، مدیرعامل میاره منتشر شده است.

امیراحمد برکتین می‌گوید: میاره در سال 95 کار خود را از مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف شروع کرد. آن زمان همه‌چیز در حد یک ایده بود. بنچ مارک ما در آن زمان شرکتی به نام پستمیتس (Postmates) در آمریکا بود. مهم‌ترین جذابیتی که این کسب‌وکار برای ما داشت، این بود که در تگلاینش می‌گفت ما داریم آمازون Z to A درست می‌کنیم. در صنعت تجارت الکترونیک، چیزی که در سال‌های 2013، 2014 ترند بود و آمازون هم به همان روش کار می‌کرد، این بود که در لجستیک آن فرستمایل، میدمایل و انبارکردن انجام می‌شد.

در صفحه لجستیک نیز گفت‌وگویی با ابوالقاسم چیذری، مدیرعامل پیک بادپا داشتیم. چیذری در مورد دغدغه‌های این روزهایش می‌گوید: سه موضوع دغدغه این روزهای ماست؛ یکی اینکه برای به دست آوردن رهبری بازار گوشه و بازار کلاسیک به‌شدت نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم. عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری، دغدغه‌ای دیگر، نه‌تنها برای ما، بلکه برای مجموعه‌های کوریر سرویس درون‌شهری است که مجموعه‌های حمل‌ونقلی به‌واسطه این دوگانگی به‌شدت در عذاب هستند. مشکل دیگر ما این است که افراد زیادی بدون مجوز و بدون هماهنگی با بادپا روی شیشه یا سردر مغازه خود لوگوی بادپا را نصب کرده‌اند و با این لوگو اقدام به ارائه خدمات به شهروندان می‌کنند.

در این شماره گزارشی هم در مورد کشاکش وزارت صمت، وزارت اقتصاد، وزارت ارتباطات، شاپرک، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و کارگروه اقتصاد دیجیتال بر سر یک نماد پرحاشیه برای شما تهیه کرده‌ایم.  بیش از ۴۰ روز از قطعی اینترنت و آسیب‌های جبران‌ناپذیرش به کسب‌وکارهای اینترنتی، شاپرک اعلام کرد از 24 ماه جاری، پایانه‌های اینترنتی فاقد اینماد یا دارای هویت نامنطبق با مالک نماد، طی شش هفته از تاریخ یادشده از سمت این شرکت غیرفعال خواهند شد. آیا الان و در این روزها که اینترنت و اقتصاد مرتبط با آن بدترین روزهای خود را سپری می‌کند، زمان مناسبی برای مطرح کردن دوباره اینماد و الزام آن هست یا نه؟!

گزارش‌های متعدد دیگری را نیز از ایران و جهان و در مورد موضوعات متنوعی چون خرده‌فروشی بزرگ سلزفوزس، ابرآروان و تحریم آن توسط اتحادیه اروپا، استارتاپ‌هایی که بر اثر قطعی اینترنت تعطیل شدند، صرافی ارز دیجیتال FTX و مسیری که از سال 2017 به سمت فروپاشی طی کرده، می‌توانید در جدیدترین شماره کارنگ بخوانید.

کارنگ امروز را در مورد فردا بخوانید.

دانلود رایگان کارنگ

دریافت اشتراک هفته‌نامه کارنگ


فهرست مطالب


لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6ew2
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.