کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

 نگاهی به گردهمایی تولیدکنندگان صنعت غذا از سراسر دنیا در دبی / استقبال کم‌رنگ شرکت‌های ایرانی از گالفود ۲۰۲۴

یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجاری سالانه در حوزه غذا و مهمانداری، گالفود ۲۰۲۴، هفته گذشته در مرکز تجارت جهانی دبی، امارات متحده عربی، از ۱۹ تا ۲۳ فوریه برگزار شد. این نمایشگاه ۲۴ سالن نمایشگاهی داشت و بیش از ۱۵۰,۰۰۰ شرکت‌کننده از ۱۹۰ کشور را به خود جلب کرد. گالفود به دلیل نقش خود به‌عنوان یک پلتفرم تجاری و سرمایه‌گذاری مشهور است. در این رویداد بیش از ۵۵۰۰ شرکت حضور داشتند و به نمایش محصولات خود پرداختند. از برندهای معروف جهانی که در این نمایشگاه شرکت داشتند می‌توان به ویکنزی (ایتالیا)، روشن (روسیه)، نستله (پاکستان)، کنز (مصر)، کنت (آمریکا)، کمل (کوزوو)، دوکس (فرانسه) و چای احمد (بریتانیا) اشاره کرد.

در این نمایشگاه که از نخستین برگزاری آن بیش از سه دهه می‌گذرد، علاوه بر برترین تولیدکنندگان صنعت غذای جهان، بیش از ۱۰۰ سرآشپز برجسته بین‌المللی، استعدادهای جوان آشپزی و متخصصان صنعت غذا حضور داشتند.

در این گردهمایی سمینارهای تخصصی و کارگاه‌های زیادی نیز در مورد مسائل صنعت غذا و مشکلات آن ارائه شد.

برخی از حامیان گالفود 2024 سعودی مید، اپیکال (شرکت پردازشگر روغن نباتی از مالزی)، امریکانا (شرکت تولیدکننده فرآورده‌های گوشتی از کویت) و ویلمار (شرکت صنایع غذایی از سنگاپور) هستند. سعودی‌مید (SAUDI MADE) یک ابتکار ملی است که توسط «سازمان توسعه صادرات عربستان سعودی» راه‌اندازی شده و در برگزاری این رویداد شریک است. هدف سعودی‌مید ارتقای صنایع ملی، تشویق مصرف‌کنندگان به خرید کالاهای محلی و توسعه و ترویج صادرات عربستان به بازارهای جهانی است. این ابتکار ملی متعهد به ایجاد یک برند صنعتی واحد با هدف ایجاد فرصت‌های قابل توجه برای کسب‌وکارهاست تا بتوانند محصولات خود را در کشور و جهان تبلیغ کنند. نقش کلیدی سعودی‌مید، ایجاد یک برند ملی قابل اعتماد برای محصولات و خدمات عربستان و همچنین ترویج آنها در سطح محلی و جهانی تحت یک نام تجاری واحد «سعودی‌مید» است.


کدام شرکت‌های ایرانی در گالفود 2024 حضور داشتند؟


در لیست غرفه‌داران سایت نمایشگاه گالفود از ۳۹ شرکت ایرانی نام برده شده است؛ اما گفته‌ها حاکی از آن است که در این نمایشگاه فقط ۱۰ شرکت ایرانی در این نمایشگاه حضور داشته‌اند. از جمله شرکت‌های ایرانی حاضر در گالفود ۲۰۲۴ می‌توان به گروه زر، گلستان، میهن، دامداران، نادی، مانا و شیرین‌عسل اشاره کرد. ولی در لیست ارائه‌شده در سایت نمایشگاه به شرکت‌های دیگری چون تک‌ماکارون، شرکت بازرگانی امین (سپتیکو)، شرکت صنایع غذایی اصالت، شرکت نیوشاداریان و شرکت صنایع غذایی زرین‌شاد سپاهان اشاره کرد.

این نمایشگاه علاوه بر پوشش کل خاورمیانه، امسال از سوی شرکت‌کنندگان زیادی از اروپا، آفریقا، هند و برخی از آسیا به‌ویژه چین مورد توجه قرار گرفت. چنانچه از گرجستان 26 شرکت، از پاکستان 100 شرکت، از یونان 60 شرکت، از کره جنوبی 26 شرکت، از استونی 18 شرکت، از ترکیه 182 شرکت و از بنگلادش 42 شرکت در گالفود 2024 حضور داشتند.

مرکز تجارت جهانی دبی با برگزاری رویدادهای بین‌المللی متعدد به کانون پیشرو در جهان برای تعامل صنعت و تبادل دانش تبدیل شده است. این مرکز در طول سال‌ها به‌عنوان پلی برای بازارها، صنایع و نوآوری از سراسر جهان عمل کرده است. این بخش نقشی حیاتی در پیشبرد رشد اقتصادی امارات در راستای دستور کار اقتصادی دبی D33 ایفا می‌کند که هدف آن دوبرابر کردن اندازه اقتصاد دبی و رساندن آن به رتبه‌های سه اقتصاد شهری برتر جهان تا دهه آینده است.
 

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/b55q
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.