کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

گویا حال هیچ‌کس خوب نیست! / نگاهی به شرکت‌های حوزه سلامت روان فعال در اروپا که توانسته‌اند بیشترین سرمایه را در سال‌های اخیر جذب کنند

تقریباً از هر پنج نفر، یک نفر دچار بیماری‌های روانی است، اما بسیاری از افراد برای درمان مجبورند در لیست انتظار متخصصان اعصاب و روان بمانند. بسیاری از افرادی هم که مشکلات حادتر دارند و باید بستری شوند، درمان‌شان به علت کمبود تخت در بیمارستان متوقف می‌شود. از تعداد بیمارانی هم که داروهای نامطلوب و با عوارض جانبی زیاد مصرف می‌کنند، همگی باخبر هستیم.

البته تلاش‌های بسیاری برای رفع مشکل درمان بیماری‌های روانی صورت گرفته است. در واقع مفهوم بهزیستی روانی (یا روان‌شناختی) توسعه یافته و زیر چتر آن تلاش‌های زیادی برای یافتن علت بیماری‌ها و پیشگیری و همچنین درمان آن انجام می‌شود.

چنانچه استارتاپ‌های بسیاری در زمینه سلامت روان راه‌اندازی شده‌اند که نگاه متفاوت و جامع‌تری به این قضیه دارند. این استارتاپ‌ها تحقیقات نوینی در زمینه درمان‌های دارویی جدید، تشخیص‌ها و درمان‌های شخصی و سلامت از راه دور انجام می‌دهند. رویکرد آنها مبتنی بر شواهد و راه حل است و زیربنای مشارکت‌های ارزشمند با پزشکان و محققان دانشگاهی است که تلاش می‌کنند نتایجی را خلق کنند که زندگی مردم را تغییر دهد.

خوشبختانه سرمایه‌گذاری روی استارتاپ‌های سلامت روان هر روز در حال افزایش بوده و به عبارتی سرمایه‌گذاری در این حوزه رونق یافته است. در این گزارش قصد داریم نگاهی به شرکت‌هایی بیندازیم که موفق به جذب بیشترین سرمایه در سال گذشته شده‌اند.


آلان


آلان یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات بهداشتی برای کارکنان است. این پلتفرم فرانسوی با امکان دسترسی شخصی به اطلاعات،‌ توصیه‌های پیشگیرانه و مشاوره پزشکی سطح سلامت تیم‌ها را افزایش می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۲۱ اپلیکیشن آلان‌مایند را جهت توسعه خدمات سلامت روان راه‌اندازی کرد.

این برنامه نگاه جامعی به سلامت روان دارد و از پیشگیری از خطرات روانی اجتماعی گرفته تا حمایت مداوم فردی را پوشش می‌دهد. آلان تاکنون توانسته ۴۹۳ میلیون یورو سرمایه جذب کند. پنجمین دور تأمین مالی این شرکت در سال ۲۰۲۲ انجام شد که طی آن آلان موفق به جذب ۱۸۳ میلیون یورو شد.


آتای لایف ساینسز


آتای لایف ساینسز یک شرکت داروسازی آلمانی است که از رویکردی غیرمتمرکز برای رشد و تسریع درمان‌های دارویی برای مشکلات روانی پیچیده مانند افسردگی، اضطراب، اسکیزوفرنی و اعتیاد استفاده می‌کند. برای مثال این شرکت یک مطالعه بالینی روی کتامین-آر انجام داده و به این نتیجه رسیده که می‌توان از این دارو به‌عنوان یک درمان جایگزین برای داروهای ضدافسردگی و افسردگی‌های مقاوم به درمان استفاده کرد.

آتای لایف ساینسز تاکنون موفق به جذب ۵۲۲.۱ میلیون دلار شده است. این شرکت در آخرین و چهارمین دور تأمین مالی خود ۲۲۵ میلیون دلار جذب کرد.


کامپس پث‌ویز


کامپس پث‌ویز یک شرکت بریتانیایی مراقبت از سلامت روان است که به تسریع دسترسی بیماران به نوآوری‌های دارویی و کشف و توسعه روش‌های درمانی جدید می‌پردازد. اولین ابتکار مهم این شرکت، توسعه درمان سیلوسایبین COMP360 از طریق آزمایش‌های بالینی برای افراد مبتلا به افسردگی مقاوم به درمان است. کامپس پث‌ویز تا به امروز توانسته ۱۱۶.۲ میلیون دلار سرمایه جذب کند. این شرکت در آخرین (و دومین) دور تأمین مالی خود در سال ۲۰۲۰ ۸۰ میلیون دلار به دست آورد.


آن‌مایند


آن‌مایند یک پلتفرم بریتانیایی برای تغییر سبک زندگی کاری و کمک به سلامت روان در محیط‌های کاری است. این پلتفرم به کارفرمایان کمک می‌کند اصول درستی را از نظر روان‌شناختی بر محیط کار اعمال و در نتیجه کارمندان را در راستای داشتن یک زندگی رضایت‌بخش‌تر توانمند کنند. آن‌مایند در سال ۲۰۱۶ تأسیس شد و تاکنون ۶۳.۲ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. این شرکت در آخرین (دومین) دور تأمین مالی خود در سال ۲۰۲۱ توانست ۴۷ میلیون دلار به دست آورد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/re7y
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.