کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدوبیست‌ودوم منتشر شد

جدیدترین شماره «کارنگ» با عکس جلدی از «بهناز آریا»، رئیس کمیسیون افتای نصر تهران منتشر شده که از ساختار نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران می‌گوید.

آریا در گفت‌وگو با کارنگ توضیح می‌دهد: «از آنجا که بسیاری از فناوری‌های نوین هنوز در ابتدای راه هستند، بنابراین صنف ما باید آنقدر چابک باشد که زودتر با تغییرات و پیشروی‌های فناوری در دنیا تطابق پیدا کند، زیرا ادعای بخش خصوصی چابک بودن است.»

در صفحه فین‌تک این شماره به سراغ «امیرحسین داودیان»، معاون مدیرعامل بانک تجارت رفته‌ایم و با او در مورد روندهای فین‌تک در دنیا و ایران گفت‌وگو کرده‌ایم. داودیان توضیح می‌دهد: «در ایران لندتک‌ها در فاز معرفی سعی کردند با استفاده از منابع‌شان، نرخ شمول دسترسی مردم به اعتبارات خرد را بالا ببرند. در بازار لندتک ایران، بیشتر آنها از منظر سهام‌داری با یک بانک یا گروه صنعتی ارتباط و اتصال برقرار کردند.»

در این شماره نگاهی هم به تأثیر تحریم‌های آمریکا بر شرکت‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات داشته‌ایم و با «سعید سوزن‌گر»، کارشناس حوزه اینترنت و امنیت؛ «پویا پوراعظم»، رئیس اداره ریسک و تطبیق بانکداری دیجیتال بانک خاورمیانه و «مجید اورعی»، عضو هیئت‌مدیره نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و رئیس رسته نرم‌افزار گفت‌وگو کرده‌ایم.

سوزن‌گر معتقد است ضرری که تحریم‌های اعمال‌شده در حوزه فناوری اطلاعات به وجود می‌آورند، فقط متوجه شرکت‌های تحت تحریم نیست؛ ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران از این تحریم‌ها متضرر می‌شوند.

 اورعی نیز در این مورد می‌گوید: «بدیهی است که این تحریم‌ها به بهانه حقوق بشر است و اگر قرار بود آمریکا و اروپا برای حقوق بشر در ایران اقدامی انجام دهند، دسترسی مردم ایران را به بسیاری از سایت‌ها محدود نمی‌کردند.»

 پور اعظم باور دارد که تولید داخلی در حوزه فناوری باید حمایت شود و تا یک‌جایی هم جواب می‌دهد، اما وقتی قابل توسعه و ارائه حتی در سطح کشورهای منطقه نباشد، ارزش‌افزوده زیادی ایجاد نمی‌کند.

در صفحه لجستیک این شماره نیز گفت‌وگویی با رضا بابایی، سرپرست فرهنگ سازمانی و تجربه کارکنان دیجی‌اکسپرس درباره فعالیت دیجی‌اکسپرس داشتیم. او می‌گوید: «دیجی‌اکسپرس یکی از زیرمجموعه‌های گروه دیجی‌کالاست که در حوزه لجستیک فعالیت می‌کند. لجستیک، از زمان آغاز فعالیت دیجی‌کالا بخشی جدانشدنی از فعالیت‌های این مجموعه بوده است.»

به‌علاوه در صدوبیست‌ودومین شماره کارنگ به سراغ «سید عباس مرادی»، مدیر سرمایه انسانی شرکت تجارت الکترونیک پارسیان رفتیم. او باور دارد که منابع انسانی باید همیشه یک گام جلوتر از سازمان باشد. از منظر او در واقع این واحد منابع انسانی است که باید به سازمان بگوید در کدام جهت حرکت کند و به سازمان سمت‌وسو بدهد و برای اینکه این نقش خود را به خوبی ایفا کند، نیاز دارد که داده‌محور باشد.

رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار راه‌کار نیز از محورهای رویداد ۹ ژانویه می‌گوید و توضیح می‌دهد: «امسال ما پنج بخش را برای رویداد ۹ ژانویه طراحی کرده‌ایم که یک بخش آن کنفرانس یا همایش است که در سال گذشته محور مرکزی رویداد همین موضوع بود.»

 متن کامل تمام این گزارش‌ها و گفت‌وگوها را می‌توانید در کارنگ صدوبیست‌ودوم بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/tjcl
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.