کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدوپانزدهم منتشر شد

کارنگ صدوپانزدهم با گفت‌وگوها و گزارش‌های متعدد و متنوعی از اکوسیستم نوآوری کشور منتشر شد.

در گفت‌وگوی اصلی این هفته به سراغ مهدی مقیمیان، مدیرعامل گروه مبتکر و بنیان‌گذار پلتفرم مینی‌کالا رفتیم و با او در مورد مینی‌کالا، یک سوشال‌کامرس ایرانی، گفت‌وگو کردیم. مقیمیان معتقد است نسل بعدی در حوزه فروش اینترنتی، سوشال‌کامرس است. سوشال‌کامرس مانند ایکامرس هنوز در دنیا آنقدر پخته نشده و نمی‌توان به‌راحتی آن را ساخت. همچنین به دلیل ماهیتی که دارد نمی‌توان پروژه کشور دیگری را عیناً پیاده‌سازی کرد.

در صفحه فین‌تک این شماره هم گفت‌وگویی با فاطمه نریمانی، مدیر ارشد طراحی محصول سیمرغ تجارت داشتیم. نریمانی می‌گوید: «مسئله ما در بانک‌ها و فین‌‌تک‌ها این است که در تئوری، ایده‌ای داریم که فکر می‌کنیم مشتریان آن را دوست دارند، ولی در عمل می‌بینیم که مشتری درگیر آن نمی‌شود.»

در ادامه ماجرای هک صرافی کوینکس هم باعث شد که به سراغ مدیران کسب‌وکارهای رمزارزی برویم و با آنها در مورد این اتفاق صحبت کنیم.

محمد حکیمی، مدیرعامل رمزینکس، جلب اعتماد کاربران به پلتفرم‌های داخلی را عامل مهمی در پیشگیری از مشکلات کاربران ایرانی در بحران‌هایی مثل هک صرافی کوینکس می‌داند.

امیرحسین راد، مدیرعامل صرافی نوبیتکس نیز در این باره می‌گوید: «اجماع متخصصان صنعت و رگولاتوری می‌تواند به امنیت کاربران ایرانی کمک کند. همچنین رگولاتوری با حمایت از توسعه پلتفرم‌های داخلی می‌تواند از سوق داده شدن کاربران به سمت نمونه نامعتبر خارجی جلوگیری کند.»

در این شماره به سراغ ویراویراست، یک شرکت دانش‌بنیان شیرازی هم رفتیم. امین رحمانی، بنیان‌گذار این شرکت مبتنی بر هوش مصنوعی می‌گوید: «دولت باید اولین مشتری هوش مصنوعی باشد و از شرکت‌های هوش مصنوعی حمایت کند، چون هزینه زیرساخت این شرکت‌ها زیاد است و رسیدن آنها به یک مدل مقیاس‌پذیر زمان می‌برد.»

در جدیدترین شماره کارنگ گزارشی هم از مراسم رونمایی از «قطاربار»، سامانه تجارت الکترونیکی راه‌آهن آماده کرده‌ایم. قطاربار تکمیل‌کننده زنجیره لجستیک بر پایه شبکه ریلی است. قطاربار محدودیتی برای وزن مرسوله پستی ندارد و سرویس‌های متنوعی مانند حمل خودرو به‌صورت درب‌به‌درب ارائه می‌دهد.

در صفحه برند کارفرمایی این هفته نگاهی هم داشتیم به امتیازهای جالبی که شرکت‌ها به کارمندان خود ارائه می‌دهند تا برند کارفرمایی‌شان را بهبود بخشند. در این گزارش شرکت‌های پاتاگونیا، ایربی‌ان‌بی، ادوبی، سیتادل، ایتنا، کلیفوردچنس، آن‌پلاگد و فونتین را بررسی کرده‌ایم.

متن کامل تمام این خبرها و گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ صدوپانزدهم بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/iiu1
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.