کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

کارنگ صدوهفدهم منتشر شد

در این شماره روایت‌های دست‌اول «کارنگ» را از نمایشگاه جیتکس می‌خوانید. علاوه بر گزارش‌های متعدد از جیتکس‌گلوبال و رویدادهای متعدد آن، به سراغ فعالان اکوسیستم نوآوری کشور رفته‌ایم و با آنها در مورد فرصت‌های جیتکس برای ایرانیان گفت‌وگو کرده‌ایم. لازم به ذکر است که تیم کارخانه نوآوری رسانه‌ای راه‌کار امسال در جیتکس 2023 حضور دارد و پوشش خبری ویژه‌ای از این رویداد ارائه می‌دهد.

در حاشیه رویداد جیتکس برای نخستین‌بار رویداد پرشین‌تک سامیت در 27 مهرماه در دوبی برگزار می‌شود. در این رویداد فعالان اکوسیستم فناوری اطلاعات ایران از سراسر جهان گرد هم می‌آیند.

مصطفی ثابتی، مشاور تحول دیجیتال و نوآوری و یکی از سخنرانان این رویداد در گفت‌وگو با کارنگ توضیح می‌دهد: «اگر اکوسیستم فناوری خارج از ایران شکل بگیرد، می‌توانیم امیدوار باشیم متخصصان ما که از ایران خارج می‌شوند به جای کار کردن برای یک شرکت خارجی، کسب‌وکار ایرانی خود را در محیط دیگری ادامه دهند.»

طه تهرانی از برگزارکنندگان رویداد پرشین‌تک سامیت هم می‌گوید: «هدف اصلی پرشین‌تک‌ سامیت ارائه یک دید جامع و کامل از برگزاری جیتکس است تا فارسی‌زبانان بتوانند ضمن داشتن نگاهی عمیق به مسائل آن، جذب سرمایه یا شبکه‌سازی نیز انجام دهند.»

مهرداد ملک‌محمدی، مدیرعامل تاپین نیز در مورد فرصت‌های جیتکس برای ایرانیان معتقد است: «این رویداد فرصت مناسبی است که با سرمایه‌گذاران بین‌المللی آشنا شوند و بتوانند با مطرح کردن ایده‌ها و معرفی کسب‌وکار خود جذب سرمایه داشته باشند.»

اما گفت‌وگوی اصلی این شماره کارنگ با فرهاد مرادی، مدیرعامل سروش‌پلاس است. مرادی در مورد تعداد کاربران این پیام‌رسان داخلی می‌گوید: «میزان کاربران ثبت‌شده ما حدود 37، 38 میلیون است که اگر کاربرانی که اکانت خود را حذف کرده‌اند، از این مقدار کم کنیم بیش از 34 میلیون کاربر ثبت‌شده داریم.»

در این شماره گفت‌وگویی نیز با مهسا پسرک‌لو، سرپرست خدمات کاربران تترلند داشتیم. پسرک‌لو بیان می‌کند که بهبود تجربه کاربر و ساده‌سازی فرایندهای احراز هویت و خریدوفروش یکی از عللی است که باعث شد میزان مراجعه کاربران به پشتیبانی تترلند در سال 1401 نسبت به سال 1400، کاهش قابل‌ توجهی داشته باشد.

در صدوهفدمین شماره کارنگ گزارشی هم بازدید تیم کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار از کارخانه نوآوری آمپر تهیه کرده‌ایم. پرویز کرمی، مدیرعامل کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر در معرفی این مجموعه توضیح داد: آمپر با هدف جذب، توسعه و توانمندسازی نیروهای نخبه، توسعه کسب‌وکارهای نوپا و سرمایه‌گذاری خطرپذیر و در نهایت کارآفرینی و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و خلاق ایجاد شده است.

متن کامل تمام این گفت‌وگوها و گزارش‌ها را می‌توانید در کارنگ صدوهفدهم بخوانید.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/tbck
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.