کارنگ هفتاد و دوم منتشر شد

زمان مطالعه: 5 دقیقه

هفته‌نامه اقتصاد نوآوری ایران، کارنگ، به هفتاد و دومین شماره خود رسید. جدیدترین شماره کارنگ در 32 صفحه و با عکس جلدی از  آزاد معروفی، مدیرعامل لاوان ارتباط به چاپ رسیده است.

معروفی می‌گوید: من فکر می‌کنم موضوع مشکلات و موضوع رگولاتوری، در عین حال که از هم جدا هستند، با یکدیگر ارتباط دارند. مسلماً استارتاپ‌ها به این خاطر که تازه وارد حوزه کسب‌و‌کار می‌شوند، با بسیاری از قوانین و مسائل این صنعت آشنایی ندارند و ممکن است احساس کنند که درگیری‌شان با تنظیم‌گری زیاد است. به‌خصوص صنعت آی‌تی پیچیدگی‌های بسیاری دارد. در صورتی که در حوزه‌های قدیمی‌تر نیز همین است. عمر این صنعت در جهان در حدود 60، 70 سال است و در ایران هم اگر موضوع را از زمانی که Main frameها وارد کشور شدند در نظر بگیریم، تقریباً هم‌قدمت با جهان است. اما از آنجا که آی‌تی کم‌کم نقش خود را به‌عنوان بخشی از اقتصاد بازی می‌کند، مسائل تنظیم‌گری جدی‌تر خواهد شد، به‌خصوص که الان در دوران اقتصاد دیجیتال قرار داریم. معروفی باور دارد: فیلتر‌شدن اینستاگرام و واتس‌اپ بنا بر آمارهایی که نهادهای صنفی می‌دهند، به بسیاری از کسب‌و‌کارهای کوچک و متوسط صدمه زده است. بر اساس گزارش اتاق بازرگانی، به کسب‌و‌کارهای بزرگ نیز آسیب رسیده است. مسئله فقط این نیست که شما در اینستاگرام فعالیتی انجام می‌دهید، بلکه مسئله اقتصاد دیجیتال است که بسیار به‌هم‌پیوسته و درهم‌تنیده است.

در صفحه لجستیک نیز گفت‌وگویی با مهدی اشرفی، مدیرعامل گلرنگ ترابر داشتیم. اشرفی معتقد است محدودیت‌هایی که سرعت پایین اینترنت برای ما ایجاد کرده، باعث شده ارتباط نوپای کاربران اپلیکیشن پاتوقی با ما تحت تأثیر جدی قرار گیرد؛ زیرا ما با رانندگان جاده‌ای سروکار داریم که به خاطر نوع کار خود و تردد در جاده، ناچارند از اینترنت‌های همراه استفاده کنند و حتی صاحبان کالا بعضاً در جاهایی دور از مناطق شهری مانند شهرک‌های صنعتی مستقرند و ارتباطات آنها بیشتر مبتنی بر اینترنت موبایل است.

در شماره هفتاد و دوم کارنگ گزارش‌های متعددی از سراسر جهان برای شما تهیه‌کرده‌ایم.

صرافی ارز دیجیتال نوبیتکس در پاسخ به خبر و ادعای رویترز مبتنی بر ارتباط نوبیتکس و بایننس در بیانیه‌ای  اعلام کرده است گزارش خبرگزاری رویترز به داده‌های مؤسسه‌ای استناد کرده که یک کسب‌و‌کار فعال در حوزه تجزیه‌و‌تحلیل بلاکچین و خدمات مربوط به ردیابی رمزارزهاست. اما گزارش‌های این مؤسسه با دید تجاری و بازاریابی، با هدف همکاری با دولت‌ها و سازمان‌های اقتصادی تهیه می‌شود و داده‌های نسخه‌های اخیر این مؤسسه با تناقضات جدی همراه است.

گزارش دیگر این شماره در مورد چهارمین ارتش استخدامی جهان، والمارت است. بر اساس آخرین گزارش سایت استاتیستا، والمارت در بین شرکت‌های دنیا  بیشترین تعداد کارمند را دارد. طبق آخرین اطلاعات، تعداد کارمندان این غول خرده‌فروشی ایالات متحده آمریکا به 2.3 میلیون نفر می‌رسد.

کارنگ امروز را در مورد فردا بخوانید.

دانلود رایگان کارنگ، رمزارز و بیمه دیجیتال

دریافت اشتراک هفته‌نامه کارنگ


فهرست مطالب


لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5yzy
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.